i want to be a secretary!!


SECRETARY??? mende neyh? layak ke sowg yg ganas n rock cam aku ni jadi sowg secretary?? cam klaka je bunyiknye bile aku amek kos neyh.. akak aku la neyh.. apply ta mao tanye.. na wt cane.. terime je la blaja kt politeknik sultan idris shah yg tercinte neyh ( betol ke aku cinte poli neyh?? haha ) sem 1 kt poli cukup mencabar..pergh!! betol2 merubah aku.. manyak mende baru aku blaja.. terutamanya shorthand ngan trengkaslaaa!! memang mencabar keimanan betol... ngan asignment mlambak, klas pack.. fuh! ta tdow 2,3 ari da biasela tu.. naseb baekla aku bejaye lalui sem 1 n 2 tanpa repeat. haha..  i did it! sem 2 pown aku lalui ngan jayanya tanpa d sebarang paper yg tertunggak.. ari2 kne mengguris cacing tu.. naek muak aku.. na muntah darah pown d.. tapi na wt cane.. ekot je la cakap lecturer.. tapi ta sangke la plak aku kene repeat paper typing.. adess.. gabra tem final punye pasalla neyh.. sia2 aku menaip selame 1 sem.. kecundang gk akhirnye.. sem 3 aku p li kt majlis daerah sabak bernam... besh la gk li kt situ.. macam2 aku wt.. sita rumah owg, ukur plan bangunan, p lawat site.. keje secretary ke tu?? aku da ase lek poli na tuka amek civil  engineeringla plak.. haha.. ari2 kene wt keje yg sama.. da la tu, kene buli ngan kerani kt situ.. dye punye keje aku yg wt.. dye plak dapat nama.. kuajaq!! tapi tape, aku da ngadu kt bos.. haha.. akhirnye aku berjaya menjalani latihan industri sebagai seorang secretary.. besh gk ea jd secretary.. ari2 kene mekap, wtkan air tok bos, yg lagi besh aku d bilik sendiri!! waaa.. cam btol2 keje la plak.. keje aku cume lepak2 n angkat tepon je, da tu ekot bos p meeting.. bos tade kt ofis aku merdeka..!! haha.. ekot hati na je aku twos keje kt situ.. tapi disebabkan aku d lagi 1 sem.. tepakse gk aku masok sem 4 ngan tade pasaan.. da la kene repeat paper typing.. waaa.. frust.. lagi frust aku kene xtend sem dsebabkan ta dapat tuka jadual!! seme sebb jadual!! ta adil bg aku! tapi tapelaa.. aku terime je ngan redha.. kalaula aku ade kuase VETO!! aku tuka peraturan ekot suka hati aku.. tapi aku tade seme tu.. sem 4 aku hadapi ngan sedey.. da la mcm2 problem timbul.. ah! dugaan blaja btol.. sem depan aku d g kt poli neyh.. mintak2 aku berjaya hadapi seme neyh.. aku na jadi secretary!! bley ke aku??

0 peluk cium ::

Post a Comment