2 Day 1 Night

21 november 2009 - kegilaan aku ngan kengkawan aku da datang lagik.. haha.. bila kami tensen mula la semua na wt perangai.. patot mggu neyh ta bley balek kat hostel.. ketua blok ta bagi balik mmg kami ta balik. tapi p rayaw tempat len.. siap overnite lagik..  aku, fieza, peanut ngan lia.. kami plan na p lepak2 kat kl. masing2 ta mao lek uma.. na ase gk overnite ngan kengkawan.. lokasi yang kami pilih ialah time square! da tade tempat da.. pegi je la time square.. lagipun peanut ta pena na lepak time square.. maklumla, takut bf mara.. kami pegi pown ta btawu bf masing2... bila bf masing2 kol.. menggelabah semua.. tapi na wt camne.. peduliklaa, misi tetap misi! bermulala agenda kami.. mangun kol 630 pagi.. awal tu.. tem na p klas je ta bley plak semua mangun kol 630.. 30 minit lagi na p klas baru semua na mangun selalunya.. kalaw pasal jalan ta paya na soh mangun awal.. semua bley mangun sendiri.. kami p nek keta sampai sungai buluh.. da tu nek ktm.. tu pown tumpang dewi ngan bf dia.. minyak tetap isi beb..sebenarnya tujuan kami merayaw cuma na bawak peanut p kl.. dia ta pena lepak kl. org perak, kn.. tu pown setelah sembunyik2 daripada bf n ma ayah dia. haha..

muka lapa aku sblm g..

'
muka semangat na p merayaw..

1st time dpt pgg tiket ktm..haha

smpt pose lagi tem tggu train

sampai je  kt stesen hang tuah.. kami p jalan kaki sampai time square.. jao beb.. penat beb.. sampai je time square kami terus merayaw.. p window shopping.. haha. dwet xramai, tu je la yg termampu kami wt. p tgk org men roller coaster.. aku na masok uma hantu ta kesampaian.. waaa.. da frust ta dapat masok cosmo world, kami p makan mcd! yeay! mcd time! aku makan prosperity burger, pza makan double cheeseburger, lia makan chicken mcdeluxe, peanut lak makan big mac.. ni yg aku x puas hati. ada plak aku punye order d 2 air..aku order 1 set je.. pekak ke pe cashier tu.. lantakla.. yg pnting makan! lapa beb.. smbil makan smbil tgk dowg men roller coaster.. yay!

aku kt cosmo world..

yummy!!

ta saba na makan neyh..

aku hanya mmpu tgk org men roller coaster..

fieza saja na bermanja ngan aku..

cekik2.....

lepas lepak mcd kat Time Square kami p jalan2 kat Pavilion... Ingat na karoke redbox, tapi masing2 da penat.. lagipown saving.. haha.. masing2 bukan berduit sgt pown.. sampai2 je kat pavilion, kami snap pic kat pokok krismas.. cantik.. suka tgk pic tu.. lepas tu kami ronda2 kat dalam pavilion n beli tiket wayang.. midnight kot.. kol 1 pagi.. haha.. kata overnite melantak la tgk wyg kol 1 pagi..

abesh je merayaw kat pavilion, kami pown da penat.. ingat na overnite tros smpai pagi.. tapi dsebabkan tak larat, kami pown amek keputusan tok check in.. overnite punye pasal.. hehe.. kami pown p plaza low yat jap.. survey camera, lappy ngan gadjet.. tapi ta beli pown..

kalut cari hotel...

kami pown teruskan perjalanan cari hotel yg saving.. bukan pe.. ekonomi gawat beb.. da la tem tu hujan renyai2. penat n berpeluh! ta dapat aku bayangkan lagi keadaan tu.. ngan tak mandinye.. ee.. rimas! jumpe je hotel tu kami pown check in ngan bayaran rm70 1 malam.. mandi2 jap ngan rehatkan badan..  kol 8 malam kami terus kua p time square lagi.. na cuci mate wt kali ke 2 ..

takde hala tuju.. pk na p mana...

sebelum p time square, kami p makan kat kedai mamak.. mamak la sangat.. actually, pakistan.. hak3.. aku tak makan sbb tak selera ngan org pakistan.. erk.. haha.. pza ngan peanut yg mmg da lapa tu pedulik pe.. lagi la dowg tibai roti nan.. lapa punye pasal kan.. aku ngan lia cume dapat tibai milo ais ngan teh o ais je..

aku takdak mood lepak kedai pakistan..

dowg tetap bersemangat mencekik roti nan.. hehe

lepas makan g ronda-ronda kt time square!! life without man kejap..

atas eskalator pown mao posing..

rebut bf .. haha

lepas je lepak2 kat time square, kami pown jalan kaki g pavilion.. penat tak terkira! lenguh kaki..tem tu dah pukul 12 malam... tiket wyg kol 1 pg.. lambat lagi.. sambil2 tu kami pown snap pic sambil tgk gelagat org2 yg p clubbing.. haha.. syok gk. manyak anak ikan mak kua malam minggu... wakakaka..

sempat g snap pic kt pokok krismas sblm kene halau ngan guard.. haha

posing lagi... ;)

tem tu dah kol 12 malam.. kami dok lepak dalam pavilion lagi..sampaila kne halau ngan pak guard.. sampai hati kau pak guard.. tak bagi chance langsung..! huh! ade ke dye soh kami datang pagi2 sok sebab pavi dah nak tutup.. kedek betolla.. lepas kene halau je kami pown g tggu time tok tgk wayang kat lua pavilion.. besh woo... dapat tgk makhluk tuhan ngah berdansa dalam club! haha.. lets dance together.. :)) tggu pnye tggu, sampai gak timenye.. kami pown masok dalam panggung.. sejuk la plak tuu.. da la aku pakai t shirt jew.. na tak na belagak machola.. konon tak sejuk .. haha..lepas je tgk wyg kami pown balikla hotel.. kol 3 pagi kot.. seram gak la jalan tem tu. walaupun kami berempat.. susala kalaw pape jadi. nak tak nak kene gagahkan diri tok balik hotel.. tak kan la nak merempat kat situ.. sampai je hotel, masing2 teros tidow tanpe kate. ;P
termasokla aku.. tidow kol 430 pagi kot.. mmg lebam..esoknye kami gerak kol 10 pg.. check out n jalan kaki g pudu.. tiket kol 12 plak tu. bley la.. sambil tu, sempat g breakfast kat pudu..

breakfast ke lunch?? :))

settle je makan terus g tggu bas.. panas plak.. da la bas lambat. huh!

wat muke ketat sambil tggu bas..

baju kami sama :)

otw balek poli.. sempat g pose :))

naek je bas, kami pown ttdow sepanjang perjalanan... ngantok beb...overnite kn.. sampai je sabak kami pown nek prebet sapu tok sampai ke poli..
~THE END~

p/s : thank to lia coz be our cameraman.... hehe :))

1 peluk cium ::

Yulia Fajrin said...

wat the heck!!!bes siot percutian ni!!!gile gempak!!!to be my pleasure la nk jd cameraman!!!my hoby !!!ahakaZZZ!!!