Doa Supaya Dipertemukan Jodoh Yang Baik




“Dan (ingatlah kisah) Zakariya, tatkala ia menyeru Tuhannya ‘ya Tuhanku, janganlah Engkau membiarkan aku hidup seorang diri, dan Engkau adalah Waris Yang Paling Baik’.”(QS. Abiya/ 21: 89)
Selain itu, adalah lebih baik juga jika anda lanjutkan doa tersebut dengan doa berikut ini:
“Ya Allah… Cukuplah Engkau saja yang menjadi pemeliharaku di dunia dan akhirat kelak. Dengarkanlah rintihan hamba-Mu yang dhaif ini. Jangan Engkau biarkan aku sendirian di dunia ini maupun di akhirat kelak. Sebab itu menjuruskan aku ke arah kemaksiatan dan kemungkaran. Maka, kuruniakanlah aku seorang pasangan yang beriman, supaya aku dan dia dapat membina kesejahteraan hidup ke jalan yang Engkau redhai. Dan kurniakanlah padaku keturunan yang soleh, Amin… Amin… Ya Rabbal Alamin.”







1 peluk cium ::

Unknown said...

Assalammualaikum... semoga sihat walafiat hendaknya. Saya ingin berkongsi pengetahuan & hikmat dengan saudari. cara berdoa bagi memohon kepada Allah swt agar dipertemukan jodoh. Caranya :-

SALAM KANAN, SALAM KIRI.
KEMUDIAN BACA AL-FATIHAH 1X.
ALLAHUMMA, YA ALLAH, TUHAN YANG MENJADIKAN (...ADAM / HAWA...)KETEMUKANLAH AKU DENGAN TEMAN HIDUPKU, bagi wanita sebut ADAM manakala bagi lelaki sebut HAWA.
YA ALLAH, YA JIBRIL KETEMUKANLAH TEMAN HIDUPKU,
YA ALLAH, YA ISRAFIL KETEMUKANLAH TEMAN HIDUPKU,
YA ALLAH, YA MIKAIL KETEMUKANLAH TEMAN HIDUPKU,
YA ALLAH, YA IZRAIL KETEMUKANLAH TEMAN HIDUPKU,
BERKAT DOA LAILAHAILALLAH,
BERKAT MUHAMADURRASULLULLAH.

Salam kanan dan salam kiri adalah sama seperti mengucap salam selepas selesai rakaat akhir kepada malaikat kanan & kiri kita. Doa ini bolehlah dibacakan selepas solat hajat (2 rakaat)atau solat 5 waktu.

Tempat berdoa ialah di dalam Masjid, di rumah dan yang paling berkesan sekali di Mekah (jika pergi umrah). InsyaAllah dengan bantuan Malaikat dan izin-NYA bertemulah jodohnya.

jika ada apa kemusykilan email saya : daunmas1001@gmail.com.

Post a Comment