Kebaikan dan Keburukan Bagi Orang Yang Gila Online..

Untuk orang yang gilekan dunia siber macam aku ni da tentu suke online tak ingat kn? Berdasarkan apa yang aku rasa sendiri, online ni memang banyak keburukan daripada kebaikan.. ade aku kesah ke walaupun manyak keburukan?? hihi.. Aku senaraikan kebaikan dan keburukan online seperti dibawah ni. :

Kebaikan online :

- Dah tentu boleh dapat ramai kawan.. ( facebook, twitter,myspace )
- Dapat banyak maklumat pasal dunia luar. ( tak payahla beli paper) 
Dapat isi masa lapang ( untuk penganggur macam aku )
Dapat kontek ngan kawan-kawan lama.. yela, nak sms kedekut ( kawan2 politeknik ) :
- Dah tentu dapat berhubung dengan dunia luar walaupun korang terperuk dalam rumah je.
- Dapat income : D ( kalau pandai wt duit )

Tu jela kot senarai kebaikan online.. ni pulak keburukan online :

Keburukan online :


Tak ingat rutin harian ( makan,minum, tidur, mandi ) 
Menambahkan bil letrik je ( tak offkan lappy ) :  
Wat punggung jadi leper je duk atas kerusi sambil online.. haha
Kawan-kawan tacing sebab ajak lepak tak mao.(online kan lagi penting ) 
Boleh wat rabun mata... ( asek mengadap lappy je ) haih
- Tak cukup tido.. ( 24 jam online kn.. )
Tak siuman! ( kalau boleh nak bawak henpon or lappy n online sambil mandi! )

haa..tula dia kebaikan dan keburukan online.. agak-agak kalau aku terkurang tu tolongla tambah ye.. : P
tula.. hobi aku onlinela.. aku memang gilekan dunia siber..nak buat camne,kn.. hehe.. atleast kalau aku tengah online tu, orang tawu aku ada kat umah,kn? takdela aku buang masa merayau.. kikiki.. ceh..konon je kn.. : )
- end -

OMG! tetibe tengah syok online kuar orang pulak,kn... :)


2 peluk cium ::

mekdonel said...

nice post!!
juz nk invite baca blog sembang kencang : www.fdausamad.blogspot.com
baca 4-5 entry confirm ketagih...
blog brader nie serius awesome!!

~Amny Rauhah~ said...

mekdonel..
i da follow encik fdausamad tu.. :)
haha.. entry dye syiok!
suke baca!

Post a Comment