Buntu~~

Hmm.. Blog,blog dan blog.. hari-hari on9.. tak bosan ke cik Amny? Tak blog fesbuk! hari-hari aku wat mende yang sama.. haih! Nak wt camne.. Aku kan tengah dapat title 'penganggur terhormat..' Hormat sungguh sampai kje aku makan, tidow,on9.. Apa pn takleh.. hihi.. Ekceli aku buntu memikirkan hidup aku camni.. Interview bukan main manyak.. tapi tak satu jawatan pn aku dapat.. aku ni mukan demand pn, tapi biasala.. aku nak keje ofis! : p dah bosan kot keje jadik promoter.. lagi-lagi muka aku jadi promoter.. ceh..padahal tu 2 tahun lepas. tah bile aku jadik promoter manyak kali.. hehe. 


Nak wt cerite macamnila.. lepas je habis belaja, aku pn g lepak subang jaya sambil cari kerja. Then aku dapat kerja jadi P.A kat company negro tu.. tapi, islamic siyott... haih.. tak tertahan hati ini bila bos aku suruh aku pakai tudung hari2.. ekceli aku boleh je ekot... tapi, tau-tau jela..bos ni asek speaking je.. aku pn naik pening.. sampai terbawak-bawak kat rumah aku speaking.. kat kedai makan pn nak order aku speaking.. haih..takleh jadik.. kalau aku fluent english takpe..! ni wt malu je..hak3.. aku pn amek keputusan berhenti kerja.. 


Then, aku dapat pulak kerja sebagai receptionist cum admin assistant kat jalan 222, PJ. syiok jugak tuu.. atas nasihat akak, aku pn follow je la mana yang patot.. aku takda pengalaman jadik receptionist.. terpaksala ekot.. wt2 pandai sudah.. :) nak jadikan cerita, aku ni kan memang kasar orangnya. tapi aku taula time bile nak berkasar dgn orang,kn? time aku angkat tepon tu la sorang bos cine kat company aku ni kol. dahla line tak clear ( ke aku yang pekak ) aku pn cakapla tak denga.. esoknye tak pasal-psal aku tak leh dok receptionist area dah! haih.. ini amat memelikkan..takde sapa bagitau kesalahan aku! lagi menambahkan kebingungan yang ada. akhirnya aku dapat tau jugak sebabnye.. boleh pulak bos aku tu ( bukan bos besa pn ) cakap aku jawab tpon kasar.. ceh, dengki sangatla tu. padahal akak receptionist tu sendiri yang cakap aku jawab cam biasa je. apa pn taklehla bos cina makan babi ni. haih. naseb baikla aku ni takde jawatan sangat.. takde hak untuk bersuara pn.. sebulan kemudian aku takleh dok kat receptionist area sampaila aku amek keputusan untuk berhenti kerja.. bertepuk tanganla babun-babun yang tak suke kat aku tu.. 


Aku ingat nak sambung kursus jangka pendek time tu.. tapi takde minat dah untuk semua itu.. aku down! sangat2 down.. sampaila hari ni  takde semangat langsung utk g intrview or ape-ape ajela..Somebody help me! camne nak kmbalikan smangat aku yang dulu eh? buntulah!


termenung memikirkan masa depan.. : p



2 peluk cium ::

Anonymous said...

mcm ni la cik amny..you soh je pakwe you tanggung u..best tu x yah keje..dok umah kemas umah..on9,fesbuk,blog keje plg tersenang n dihormati tu cik amny..hehe
neway..kuatkan semangt..tu kan dugaan...

~Amny Rauhah~ said...

haih..encik takde name..tengkiu for d komen..
i will!! haha.. :P

Post a Comment