Perempuan Suka Dan Tidak Suka

Entry ni aku buat atas dasar keprihatinan Encik Mejuez terhadap sikap wanita.. hehe.. Bukan je laki tak suka.. Perempuan pun ada tak suka jugak..Mana aci,kan?  Jom kita bandingkan.. 


Perempuan suka:

  • Lelaki yang kelakar
  • Berbudi pekerti dan bersopan santun ( bukan perempuan je kene bersopan )
  • Murah hati ( kalau murah duit lagi bagus )
  • Senyuman manja dan menggoda ( baru cair dan tak jadi nak marah )
  • Pandai memasak ( Lelaki pun kena pandai masak jugak, jangan harap nak kena hidang je! )
  • Pandai dalam mengenakan pakaian ( hensem dan kacak )
  • Penampilan/imej yg sesuai dengan citarasanya ( sama cantik sama padan )
  • Tak mudah naik angin ( penyabarla kan )
  • Laki yang suka bagi harta benda kat wanita ( haha )
  • Laki yang seksi dan ada bulu dada ( aww )
  • “Tak apalah,tadi U dah belanja I makan, jadi sekarang biar U belanja tiket wayang jugak”
  • Lelaki yg dapat ambik hati family (so sweet )
  • Berwawasan atau bercita-cita tinggi ( ada impian )
  • Mempunyai keyakinan diri yg tinggi 
  • Tahu menjaga maruah diri. Bersemangat dan tak mudah mengalah dalam situasi yg tertekan. ( takde buat skandal dengan orang lain )
  • Sentiasa berada di sisinya saat duka dan gembira ( tempat mengadu dan bermanja )
  • Tak berleter walau terpaksa sama-sama berlapar sebab takde duit! ( haha )
  • Sediakan keperluan wanita ( eh,boleh ke camtu? )
  • Mengambil berat dan bertimbang rasa 
  • Sikap kebapaan yang jelas ternyata
  • Sukakan kanak-kanak ( boleh jadi bapak mithali )
  • Suara lembut tanpa dibuat2 ( bukan awww tau!)
  • Pandai membawa diri. Tak kekok dibawa ke mana pun ( senang nak bawak lepak dengan kawan2  )
  • boleh dibawa berbincang dan memberi pendapat ( haa.bagus ni )
  • memberi sokongan moral dlm apa jua usaha yg dilakukan wanita 
  • tak memperkecilkan kelemahan dan terima seadanya 
  • tahu bersyukur
  • pandai berjimat-cermat
  • tak mengharapkan wanita dalam semua hal ( tak pemalasla ni kiranya )



hehe



Perempuan Tak Suka :

  • Lelaki yg suka mengumpat ( pantang lepak je mesti mengumpat pasal awek )
  • sombong dan bongkak ( bajet hensem )
  • menunjukkan sikap yg terlalu memiliki ( macam dia sorang ada aweks )
  • hisap rokok ( membazir duit! duit tu boleh bawak g shopping kan )
  • “Kau ni macam orang tiga suku!”Mengutuklah tu… 
  • Lelaki yg melayan lelaki seperti alas kaki ( suka hati je )
  • Lelaki yg suka menunjuk2 utk dapatkan perhatian ( macamla bagus )
  • “Tak bolehkah U lakukan sesuatu yg betul!” ( macamla kau sorang je betol )
  • “Jgn cuba beritahu I apa yg patut I lakukan dan yg tak patut I lakukan..” ( berlagak pandai )
  • Lelaki yg hipokrit ( depan awek pijak semut pun tak mati.. )
  • pembohong dan suka mencari alasan ( banyak awekla tu! )
  • terlalu ingin mengetahui hal peribadi si wanita ( tak ada privasi langsung )
  • sukar buat keputusan terutamanya hal berkenaan hubungan mereka
  • kurang sifat kasih sayang walaupun terhadap binatang ( kejam sangat )
  • pengotor dan pemalas ( selekehla kan )
  • tak bertanggungjawab langsung ( pandai buat tak pandai tanggung )
  • tak pandai mengemas ( nak harap perempuan je )
  • terlalu bebas dan kuat bersosial hingga tiada batasan pergaulan ( banyak sangat awek )
  • kuat berleter walau hal remeh temeh ( cerewet! )
  • boros berbelanja ( pergi shopping kalah perempuan
  • sikap manja yg terlalu menyakitkan hati
  • “Queen Control” atau suka mengarah2
  • tak pandai bergaya atau selekeh
  • suka mengungkit2 hal-hal lalu
  • panas- baran
  • kuat merajuk dan sukar dipujuk
  • terlalu pendiam sehingga susah utk berkomunikasi
  • tak mahu mengakui kesilapan dan EGO! 
  • Kedekut! Asyik nak harap perempuan je
  • Tak mahu mengalah dengan perempuan
  • Tak Romantik ( ape kes macam kayu je )

Saya telah memplagiat dari entry ini.. Maafkan saya Encik Mejuez.. No fighting2 ek.. haiyak!  =)






10 peluk cium ::

nub said...

woohh..nice tips!! hehhe

~Amny Rauhah~ said...

haha.. =) menciplak adalah merompak..kredit to mr mejuez.. :P

Mr. Swift said...

Hello! Singgah sini lepak-lepak jap tadi dan ohh polo anda!
Btw lawa blog and happy blogging! And happy new year! :)

Psst : Lelaki Bersuara Emas Jadi MrBean!

~Amny Rauhah~ said...

hey Mr Swift..thanks sudi jenguk kat blog i.. sudah follow blog anda.. nice one.. :)

ARJUNA.Inc said...

yeke pmpuan ska laki ade bulu dada?hehe..nk bgi tmbuh la cmni..haha..

~Amny Rauhah~ said...

haha..dah tentula..nampak seksi gitu.. kih3

Wanz Mejuez said...

waaaaaaaaaaaaa... di balas balik....! ahahah :D

terbaek untuk lelaki dan wanita jugak.. thankz.. kita kongsi entri ni yea :D

~Amny Rauhah~ said...

haha.. harusla balas.. :)
silakan2.. hihihi

DIRIKU said...

nak share!!! :D

~Amny Rauhah~ said...

haha.. buleh lia.. yg pnting ada nama aku kat entry kau.. ngee~~

Post a Comment